سیل در کلات هیچ فوتی نداشت برخورد کوئیک و پارس در مشهد ۶ مصدوم برجا گذاشت (۲۸ اردیبهشت) پرونده سیل مشهد روی میز کمیسیون اصل نود! کشف پیکر‌های چهار مفقود سیلاب در فریمان (۲۸ اردیبهشت) قتل جوان ۲۷ ساله افغان به‌خاطر توپ بازی! (۲۸ اردیبهشت) تمام خسارت‌های درمانی بازنشستگان تامین اجتماعی تا اسفند ۱۴۰۲ پرداخت شد | تسویه حساب ۲۰ روزه با بازنشستگان بازگشایی ۴۴ محور مسدود شده در خراسان رضوی (۲۸ اردیبهشت) تصادف پراید و پژو ۲۰۶ در قوچان ۷ مصذوم برجا گذاشت(۲۸ اردیبهشت) از ۸۱ روستای دارای سکنه سرخس فقط یک روستا جاده دسترسی ندارد نجات معجزه آسای جوان مشهدی از داخل چاه (۲۸ اردیبهشت) نامه سرگشاده نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی به رئیس جمهور درباره کارگران و بازنشستگان   محور صالح آباد - تربت جام بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) متلاشی شدنِ شبکه شیطان پرستی و دستگیری ۲۶۱ نفر نجات نیسان آبی با پنج سرنشین از درون سیلاب (۲۸ اردیبهشت) این پزشکان متخلف هستند عملیات گسترده هلال احمر در سطح استان خراسان رضوی تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی تامین اجتماعی سازمان برنامه و بودجه اجرای قانون همسان‌سازی بازنشستگان را به تاخیر نیندازد اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره «توماج صالحی» آزمون استخدامی آموزش و پرورش برگزار شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آیا دانش‌آموزان کتاب‌های درسی را دریافت کرده‌اند؟ | اگر هنوز کتاب به دستتان نرسیده با ما در ارتباط باشید

  • کد خبر: ۱۸۸۷۴۹
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
  • ۱
آیا دانش‌آموزان کتاب‌های درسی را دریافت کرده‌اند؟ | اگر هنوز کتاب به دستتان نرسیده با ما در ارتباط باشید
در شرایطی که ۲۳ روز از مهر می‌گذرد هنوز برخی از دانش‌آموزان در مشهد کتاب ندارند و این موضوع نگرانی‌هایی را نیز برای خانواده‌ها به وجود آورده است.

به گزارش شهرآرانیوز، کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در گذشته و قبل از طرح الکترونیکی شدن خرید کتب درسی به دو روش در اختیار محصلان قرار می‌گرفت؛ در آن دوره کتاب‌های دبستانی‌ها و فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش از طریق مدارس در اولین روز مهر و کتاب‌های دوره راهنمایی و دبیرستان از طریق کتابفروشی‌های مجاز در شهریور هر سال توزیع می‌شد.

چندی بعد طرح خرید الکترونیکی کتاب درسی دوره ابتدایی مطرح شد؛ در این طرح یا مدرسه به مانند گذشته وجوه کتاب درسی را از دانش‌آموزان می‌گرفت و به صورت گروهی ثبت‌نام خرید کتاب را در سامانه انجام می‌داد یا اینکه والدین شخصاً اقدام به ثبت‌نام کتاب درسی می‌کردند.

این مدل ثبت‌نام در کنار مزایایی که داشت با مشکلاتی نیز همراه بود مانند اینکه وقتی دانش‌آموز از مدرسه اول به مدرسه دوم جابه‌جا می‌شد، کتاب‌هایش جابه‌جا نمی‌شد و در این حالت نه منطقه‌ای که مدرسه اول در آن قرار داشت عهده‌دار توزیع کتاب درسی او بود و نه منطقه مدرسه جدید.

با این حال در شرایطی که ۲۳ روز از مهر می‌گذرد هنوز برخی از دانش‌آموزان کتاب ندارند و این موضوع نگرانی‌هایی را نیز برای خانواده‌ها به وجود آورده است.

مادر یک دانش‌آموز: در اولین روز مهر به همه دانش‌آموزان کتاب درسی دادند به جز فرزندم

مادر یک دانش‌آموز چهارم دبستانی که سال گذشته با این مشکل مواجه شده بود، گفت: فرزندم سال گذشته در مدرسه‌ای در منطقه۲ تحصیل می‌کرد و ما در همان تابستان به منطقه۱۲ نقل مکان کردیم و در سامانه نیز اصلاح سفارش انجام دادیم و کتاب درسی بر این اساس باید در مدرسه منطقه ۱۲ در اختیار فرزندم قرار می‌گرفت.

وی ادامه داد: اما در اولین روز مهر  به همه دانش‌آموزان کتاب درسی دادند به جز فرزندم؛ این موضوع را پیگیری کردیم و مدرسه گفت کتاب‌ها در منطقه۲ است؛ ما به منطقه ۲ مراجعه کردیم، اما آن‌ها گفتند که اصلاح صورت گرفته است و کتاب در منطقه۱۲ است و اینگونه اعصاب ما خورد شد و پیگیری از سطح وزارت آموزش و پرورش ادامه یافت تا بالاخره توانستیم کتاب درسی فرزندم را دریافت کنیم.

آیا بحران کاغذ در میان است؟

برخی دانش‌آموزان دوره دبیرستان نیز در حال حاضر با مشکل کمبود یک یا تعدادی از کتاب‌های خود مواجه هستند.

در همین حال برخی دانش‌آموزان دوره دبیرستان هم در حال حاضر با مشکل کمبود یک یا تعدادی از کتاب‌های خود مواجه هستند؛ برخی دانش‌آموزان نیز برای خرید کتاب درسی در هفته اول مهر ثبت‌نام کردند، اما هنوز کتاب‌های خود را دریافت نکرده‌اند.
برخی دانش‌آموزان هم کتاب درسی را در زمان مقرر ثبت‌نام کردند، اما به دلیل جابه‌جایی مدرسه، کتاب درسی‌شان را دریافت نکردند.
پدر یکی از دانش آموزان دوره متوسطه که فرزندش در ناحیه۳ مشهد تحصیل می‌کند، می‌گوید: نمی‌دانم بحران کاغذ درمیان است یا مقصر مدارس است که بر اساس اعلام نیازشان کتاب به دستشان نرسیده است. آموزش و پرورش باید پیگیر این موضوع باشد، اگر کوتاهی کرده باید به نظر زودتر جبران کند چرا که شاید خیلی دیر باشد برای جبران این موضوع.  

نهایی نشدن ثبت نام در مدارس علت بی‌کتاب بودن اندکی از دانش‌آموزان است

با این حال از سرپرست معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان رضوی علت را جویا می‌شویم و او می‌گوید: نهایی نشدن ثبت‌نام در مدارس علت بی‌کتاب بودن شمار اندکی از دانش‌آموزان است.
صفدر سلطانی در گفت‌وگو باخبرنگار شهرآرانیوز با بیان اینکه از خرداد امسال روند ثبت نام کتاب درسی در استان آغاز شده است، اظهار می‌کند: سامانه فروش و توزیع کتاب‌های درسی از همان زمان در دسترس همه قرار داشته و امسال تدابیر خوبی در این زمینه اندیشیده شده است.

وی اظهار می‌کند: به این ترتیب قبل از آغاز سال تحصیلی بیش از ۹۷درصد کتاب‌های دانش آموزان به استان رسید و توزیع در این زمینه انجام شد.

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی می‌گوید: کمبود امسال هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید در اول مهرماه برای حدود سه درصد دانش آموزان معادل ۴۰ تا ۵۰هزار نفر بود که علت آن هم عدم ثبت نام در مدارس بوده است.

سلطانی تأکید می‌کند: در حال حاضر به جز مواردی که ثبت‌نامشان در مدارس هنوز نهایی نشده است سایر دانش آموزان کتاب‌های خود را دریافت کرده‌اند.

وی در نهایت خاطرنشان می‌کند: برای دانش‌آموزان افغانستانی سامانه فروش و توزیع کتاب بسته نشده است، ضمن اینکه برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی و پایه دهم هنوز سامانه ثبت نام و توزیع کتاب باز است که شمار این دانش‌آموزان بسیار اندک است.

مشکلاتتان را در زمینه دریافت کتاب‌های درسی با ما در میان بگذارید

چنانچه دانش‌آموزی هنوز هیچ‌کدام از کتاب‌هایش را دریافت نکرده یا کتاب‌ها را ناقص دریافت کرده، لطفاً این موضوع را از طریق فرم زیر به ما اطلاع دهید. شهرآرانیوز به طور ویژه این موضوع را از آموزش و پرورش استان پیگیری می‌کند.

برای واردکردن اطلاعاتتان روی تصویر زیر کلیک کنید:

پیگیری ویژه شهرآرانیوز از وضعیت کتاب‌های درسی در سال تحصیلی ۱۴۰۲ | اگر هنوز کتاب به دستتان نرسیده با ما در ارتباط باشید

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
0
0
فرزندمن بعداز گذشت یک ماه هنوز هیچ کتابی دریافت نکرده از مدیر مدرسه هم که سوال میکنیم میگن باید آموزش پرورش بفرسته
حالا آموزش پرورش کی میخواد پیگیری کنه خدا میدونه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->